REJS ETAPOWY

15 – 22 VI

St Malo – Falmouth

29 VI – 6 VII

Dublin – Glasgow

6 – 13 VII

Glasgow – Inverness

SOLD OUT!

24 – 31 VIII

Stavanger – Kristiansand

Lady Melina Bruce Roberts 432

stalowy kecz o długości 43 ft


W tym roku zapraszamy Was na pokład jachtu wyprawowego. Jeżeli zaliczyliście już z nami jachting i szukacie czegoś więcej, to właśnie oferta specjalnie dla Was.

Kameralna sześcioosobowa załoga, na każdym etapie rejsu pod okiem profesjonalnego Skippera pokonuje wyznaczoną trasę, zaliczając po drodze jak najwięcej atrakcji. Na prawdę będzie co zwiedzać, bo przygotowaliśmy dla Was aż 4 różne destynacje.

Szczegóły rejsu

St Malo – Falmouth 15 – 22 VI 2024
Pływowy przeskok przez Kanał Angielski
Kapitan Łukasz Chołaj  



  • Początek rejsu w Siant Malo czyli głównym, historycznym porcie francuskiej Bretanii
  • Zdobycie stażu na wodach pływowych o skoku pływu > 1,5m
  • Odwiedzenie wysp Jersey i Guernsey, czyli największych kanałowych Wysp Normandzkich
  • Przeskok przez kanał La Manche
  • Plymouth – jeden z największych, naturalnych portów Wielkiej Brytanii z bazą Royal Navy
  • Zakończenie rejsu w Falmouth
  • Składka burtowa 150 Eur + 50 GBP / osoba

Dublin – Glasgow 29 VI – 6 VII 2024
Irlandzka czy szkocka whisky? Rejs przez Morze Irlandzkie. 
Kapitan Maciej Mnich



  • Początek rejsu w Dublinie – stolicy i największym mieście Irlandii
  • Staż na wodach Morza Irlandzkiego
  • Wyspa Man dla fanów motorsportu, na której od 1907 roku odbywają się najbardziej niebezpieczne wyścigi motocyklowe na świecie
  • Zakończenie rejsu w Glasgow – największym mieście Szkocji
  • Składka burtowa 100 Eur + 100 GBP / osoba

Glasgow – Inverness 6 – 13 VII 2024
Szkocja – Poszukiwanie Potwora z Loch Ness
Kapitan Piotr Gemborys

  • Początek rejsu w Glasgow – największym mieście Szkocji
  • Przez malownicze wybrzeża z klimatycznymi szkockimi miasteczkami, zamkami i jeziorami, w tym zamieszkującym jezioro Loch Ness legendarnym potworem.
  • Na trasie również: Ben Nevis – najwyższy szczyt górski Szkocji i Wysp Brytyjskich.
  • Kanał Crinan – krótki kanał pomiędzy Ardrishaig przez Loch Fyne do Crinan, na którym znajduje się 15 śluz i 7 mostów.
  • Kanał Kaledoński – piękny kanał łączący wschodnie i zachodnie wybrzeże Szkocji, pomiędzy miejscowością Iverness i Corpach. Długość kanału to około 50 mil morskich, po drodze 11 mostów oraz 29 śluz! (w sumie różnica poziomów  32 m).
  • Zakończenie rejsu w Inverness.
  • Składka burtowa 250 GBP / osoba
  • SOLD OUT!

Stavanger – Kristiansand 24 – 31 VIII 2024
Z Morza Północnego przez fiordy na Skagerak
Kapitan Łukasz Chołaj



  • Początek rejsu w Stavanger czyli wejsciu do Lysefjordu, w czwartym co do wielkości mieście w kraju
  • Rejs wodmai Morza Północnego wzdłuż SW wybrzeża Norwegii
  • Preikestolen to ogromna skała wystająca ponad fiord (604 metrów wyżej). Natomiast Kjeragbolten to skała zaklinowana w klifie ok. 1000 metrów ponad fiord. Prosty spadek 1000 metrów w dół sprawia, że Kjerag to bardzo popularne miejsce na Base jumping
  • Panuje tu klimat umiarkowany ciepły morski. Jest on łagodny i wietrzny. Lata są tu przyjemne, a na terenach nizinnych oraz dookoła Stavanger okres wegetacji roślin trwa najdłużej w całej Norwegii.
  • Przeskok na Skagerak, czyli wrota wejściowe z Morza Północnego do drogi na Bałtyk
  • Zakończenie rejsu w Kristiansand, czyli ósmympod względem wielkości mieście, oraz drugim co do wielkości porcie Norwegii
  • Składka burtowa 200 Eur / osoba

Lady Melina opis jachtu

Jacht, to Bruce Roberts 432.

Nr rej.: POL16740   Znak wywoławczy: SPS3462    MMSI: 261032970

Lady Melina jest stalowym keczem o długości 43 ft. Genua tradycyjna na rolfoku. Fok wewnętrzny samohalsujący, też na rolfoku. Grot i bezan są chowane do lazyjacka. Robocza powierzchnia żagli, to ok. 100 m2. Jeden z kabestanów służący do stawiania grota jest elektryczny. Wszystkie liny sprowadzone są do kokpitu.

Silnik Mercedes 600 marynizowany – 75 KM. Zbiornik paliwa na 350 l. Zasilanie z alternatorów, elektrowni wiatrowej, dwóch paneli słonecznych i oczywiście z kei. Instalacja 12V dla większości odbiorników i 24V dla windy kotwicznej. Przetwornica 150W.

Sterowanie przy pomocy koła sterowego w centralnym kokpicie. Jacht jest wyposażony w autopilota ( pięknie uzyskuje samosterowność przy odpowiednim ustawieniu żagli), log, sonde, wiatromierz, dwie lornetki i trzy kotwice.

Wyposażenie nawigacyjne, to UKF-ka ICOM stacjonarna i ręczna, radar Furuno, Navtex. AIS z GPS sprzężony jest z dużym komputerem pokładowym przy stoliku nawigacyjnym i ploterem 9″ przy kole sterowym. Na obu urządzeniach zainstalowany jest program MaxSea z kompletem aktualnych map.

Środki bezpieczeństwa, to 8-osobowa tratwa ratunkowa, 8 kamizelek pneumatycznych, 8 kapoków o max. wyporności, 3 komplety wąsów, Epirb, komplet pirotechniki.

Jacht ma 8 koi. W kabinie dziobowej są dwie typowe łączone, w rufowej 2 + 1, jedna jest w tzw. kapitańskiej, którą nazywamy karcerem i dwie w mesie na siedziskach przy stoliku (można ewentualnie dołożyć tu 9-tą osobę, bo jest odpowiednie na to miejsce, ale najlepiej tylko na postoju, awaryjnie). Pościel, koce, śpiwory, ręczniki i ew. poduszeczki, należy zabezpieczyć we własny zakresie.

Jest jedno WC z prysznicem i ciepłą wodą, mała lodówka, coolbox, który jest dodatkową głęboką lodówką, kuchenka dwupalnikowa na gaz, komplet wyposażenia kambuzowego na min. 8 osób. Zbiorniki na wodę ok. 350 + 2 *80 l z filtrami osmozy. Ogrzewanie Webasto.

Kąpiel w morzu ułatwia rufowy pomost kąpielowy. Stając na kotwicy łączność z lądem umożliwia 3-4 osobowy ponton z silnikiem elektrycznym.

Zdjęcia pochodzą z wyprawy Lady Meliny w latach 2017-22 m.in. na etapie 266 (Etap 266 Szkocja | MELINA – wrocławska asocjacja przyjaciół) oraz innych i są własnością ich autorów.

Jacht miał przerwę w sezonie 2023 i nie pływał. W ciągu roku przeprowadzono generalny remont poszycia kadłuba, wnętrza, węzła sanitarnego i olinowania stałego. Pamiętajcie że to jednostka przystosowana do pełnomorskiej żeglugi, więc nie spotkamy się na niej z przestrzeniami i designerską zabudową którą znacie z naszych rejsów w formule JACHTING i FLOTILLA 😉 Z pewnością jednak komfort żeglugi na takiej jednostce jest dużo większy i przy 5°-6° Beauforta nie czujemy się jak w limuzynie jadącej po kartoflisku.

Cena i zapisy na rejs

Cena:


2350 zł / osoba (każdy członek załogi ma do dyspozycji swoją koje)
Cena zawiera: czarter jachtu, opiekę skippera, realizację programu, zakwaterowanie
4230zł / osoba – przy rezerwacji dwóch etapów zniżka 10%

Dodatkowo płatne na burcie:

  • Zrzutka na kasę jachtową, paliwo, jedzenie, opłaty portowe itp. (w zależności od potrzeb), zbiera i rozlicza Skipper; Wysokość i waluta składki są w opisach poszczególnych etapów.
  • 30 Euro: bezzwrotne ubezpieczenie kaucji , płatne u Skippera w momencie zaokrętowania;

KONTAKT – ZGŁOSZENIA

Aby zarezerwować miejsce na rejsie należy zapisać się przez nasz formularz zgłoszeniowy i wpłacić zaliczkę w wysokości 1350 zł tytułem „rejs etapowy nazwa etapu” + imię i nazwisko na konto:
Sharks Sp. z o.o.
13 1020 5226 0000 6902 0295 5284

  • kapitan Piotr Piwowarczyk
  • 691 659 086
  • p.piwowarczyk@sharks.pl
  • kapitan Łukasz Chołaj
  • 661 803 329
  • l.cholaj@sharks.pl
  • kapitan Maciej Mnich
  • 730 505 093
  • m.mnich@sharks.pl
  • kapitan Piotr Gemborys
  • 513 986 921
  • p.gemborys@sharks.pl
  
  
  
  

Zdjęcia pochodzą z wyprawy Lady Meliny w latach 2017-22 m.in. na etapie 266 (Etap 266 Szkocja | MELINA – wrocławska asocjacja przyjaciół) oraz innych i są własnością ich autorów.

Zapraszamy!