TEORIA ŻEGLOWANIA

| 0
1. Czy podniesienie miecza na kursie pełny baksztag spowoduje zwiększenie dryfu jachtu:
2. Fordewind to kurs jachtu przy wietrze wiejący w stosunku do kursu jachtu:
3. Przesunięcie środka bocznego oporu jachtu mieczowego można uzyskać przez:
4. Jacht ma postawiony grot i fok. Przed zwrotem przez sztag zluzowano szot foka. Co to spowoduje?
5. Przy odbiorze jachtu od firmy czarterowej NAJWAŻNIEJSZE Z PUNKTU WIDZENIA STATECZNOŚCI JACHTU - BEZPIECZNEJ ŻEGLUGI będzie uzyskanie poniższych informacji:
6. Znaczne zarefowanie grota na jachcie zrównoważonym żaglowo o osprzęcie żaglowym typu slup przy postawionym pełnym foku spowoduje:
7. Jacht płynie bajdewindem z pewną szybkością, przy wietrze rzeczywistym o szybkości większej od zera. Największą szybkość z wymienionych poniżej ma zawsze:
8. Przy ruchu jachtu do przodu wychylenie płetwy steru w stronę lewej burty spowoduje skręt jachtu i odchylenie dziobu i rufy:
9. Jacht płynie bajdewindem z pewną szybkością, przy wietrze rzeczywistym o szybkości większej od zera. Największą szybkość z wymienionych poniżej ma zawsze:
10. Przy konieczności żeglugi z wiatrem przy bardzo silnym wietrze na jachcie typu slup NAJBEZPIECZNIEJ/NAJKORZYSTNIEJ jest: