TEORIA ŻEGLOWANIA

| 0
1. Jacht typu slup jest zrównoważony żaglowo i płynie stałym kursem. Zerwał się szot grota i grot nie pracuje. Jaką tendencję wykaże jacht?
2. Czy na wszystkich kursach wzgl. wiatru wiatr pozorny jest ostrzejszy od wiatru rzeczywistego?
3. Przy znacznym wychyleniu płetwy sterowej w prawo (65°-75°), jacht płynący do przodu będzie:
4. Siła ciągu działająca na żagiel to:
5. Jacht z silnikiem stacjonarnym płynie wstecz na silniku. Wychylono płetwę sterowa w lewo. Jak zachowa się jacht?
6. W jakim celu stosuje się na jachtach zbiorniki lub inne elementy wypornościowe?
7. Przy konieczności żeglugi z wiatrem przy bardzo silnym wietrze na jachcie typu slup NAJBEZPIECZNIEJ/NAJKORZYSTNIEJ jest:
8. Jacht płynie pod wiatr z wyluzowanymi żaglami. Od czego zależy długość drogi hamowania?
9. Fordewind to kurs jachtu przy wietrze wiejący w stosunku do kursu jachtu:
10. Na kursie baksztag siła powodująca dryf: