EKSPLOATACJA ORAZ MANEWROWANIE JACHTEM

| 0
1. Czarterujemy jacht na jeziorach Mazurskich. Jakie informacje dot. właściwości jachtu z punktu widzenia BEZPIECZEŃSTWA żeglugi będą dla nas NAJWAŻNIEJSZE ?
2. Jacht balastowo mieczowy (długośc 7 m) eksploatowany jest na jeziorach Mazurskich. Jaka powinna być orientacyjna długość liny kotwicznej dla tego jachtu?
3. Chcemy wykonać zwrot przez sztag o jak najmniejszym promieniu skrętu. Który z manewrów opisanych poniżej będzie najefektywniejszy?
4. Tankując zbiornik paliwa do silnika przyczepnego dla bezpiecznego przechowania zbiornika z paliwem wykonujemy n/w czynności.
5. Przygotowując mieszankę paliwa i oleju do silnika dwusuwowego należy kierować się:
6. Jeżeli człowiek wypadł za burtę na kursie pełny baksztag, to który z opisanych poniżej manewrów będzie najprostszy i najszybszy?
7. Podchodząc do boi najskuteczniej jest przeprowadzić manewr w sposób następujący:
8. Zarefowany grot ma zamocowany róg halsowy i refszkentlę oraz zawiązane refsejzingi. Jak przeprowadzić rozrefowanie?
9. Chcemy przestawić duży i ciężki jacht wzdłuż nabrzeża w kierunku dziobu jachtu. Najlepiej w tej sytuacji do przesuwania jachtu użyć:
10. Jakie niebezpieczeństwo stwarza ulatnianie się gazu (propan-butan) z butli we wnętrzu jachtu.