EKSPLOATACJA ORAZ MANEWROWANIE JACHTEM

| 0
1. Żeglując na rzece podchodzimy do pomostu wiatr, niezbyt silny. Jak należy podchodzić?
2. Tankując zbiornik paliwa do silnika przyczepnego dla bezpiecznego przechowania zbiornika z paliwem wykonujemy n/w czynności.
3. Jacht prawie stoi. Jest niewiele miejsca na obrót. Chcemy wykonać jachtem na silniku stacjonarnym ciasny skręt w prawo. Jak należy postąpić?
4. Jacht żegluje na silniku przyczepnym, w pewnym momencie obroty silnika wzrosły, ale jacht zwalnia i zatrzymuje się. Co może być najbardziej prawdopodobną przyczyną takiej awarii?
5. Jakie najważniejsze czynności należy wykonać przed kotwiczeniem?
6. Aby zmniejszyć dryf podczas żeglugi zwłaszcza ostrymi kursami należy:
7. Do człowieka za burtą lekkim jachtem mieczowym podchodzimy:
8. Śruba prawoskrętna umiejscowiona w płaszczyźnie symetrii jachtu. Włączamy silnik na bieg naprzód. Ster zero. Jaka będzie reakcja jachtu?
9. Jacht (czerwony) jest zacumowany jak na rysunku. Jak najbezpieczniej powinien odejść od pomostu pod żaglami (wiatr niebieksa strzałka)?

10. Jacht (czerwony) bez silnika stoi na przystani jak na rysunku.Wiatr strzałka niebieska. Cuma rufowa założona na boi na biegowo, dziobowa na biegowo. Jak NAJBEZPIECZNIEJ odejść pod żaglami?