EKSPLOATACJA ORAZ MANEWROWANIE JACHTEM

| 0
1. Jeżeli człowiek wypadł za burtę na kursie pełny baksztag, to który z opisanych poniżej manewrów będzie najprostszy i najszybszy?
2. W porcie jachtowym przyjęty jest system cumowania dziobem do pomostu, a rufą do boi. Jak przeprowadzić manewr cumowania w takim porcie manewrująć na silniku?
3. Kąt martwy dla danego jachtu wynosi 120°. W jakim momencie podczas halsowania należy wykonać zwrot przez sztag, aby mieć pewność, że jednym halsem dopłyniemy do żądanego punktu ( n.p. boi)?
4. Żeglując na rzece podchodzimy do pomostu wiatr, niezbyt silny. Jak należy podchodzić?
5. Zarefowany grot ma zamocowany róg halsowy i refszkentlę oraz zawiązane refsejzingi. Jak przeprowadzić rozrefowanie?
6. Komenda \"założyć cumę na biegowo\" oznacza:
7. Czarterujemy jacht na jeziorach Mazurskich. Jakie informacje dot. właściwości jachtu z punktu widzenia BEZPIECZEŃSTWA żeglugi będą dla nas NAJWAŻNIEJSZE ?
8. Na jachcie mamy kwasowe akumulatory obsługowe. Czy wymagają one czynności konserwacyjnych?
9. Na jachcie z instalacją elektryczną 12 V czuć zapach tlącej się izolacji. Jak należy postąpić?
10. Czarterujemy jacht, załoga liczy 5 osób. Na jachcie przekazano nam 4 pasy/kamizelki ratunkowe i jedno kolo ratunkowe. Czy jest to wyposażenie wystarczające?