EKSPLOATACJA ORAZ MANEWROWANIE JACHTEM

| 0
1. Jacht morski balastowy(długość 8 m). Ile cum i jakiej długości powinno być na pokładzie zgodnie z dobrą praktyką żeglarską?
2. Przy odejściu od boi na prawy hals ustawiamy:
3. Chcemy przestawić duży i ciężki jacht wzdłuż nabrzeża w kierunku dziobu jachtu. Najlepiej w tej sytuacji do przesuwania jachtu użyć:
4. Śruba prawoskrętna umiejscowiona w płaszczyźnie symetrii jachtu. Włączamy silnik na bieg naprzód. Ster zero. Jaka będzie reakcja jachtu?
5. Podchodzimy do pomostu prawą burtą na silniku pod prąd. Po zahamowaniu silnikiem jacht stoi. Jaką reakcję jachtu spowoduje wychylenie steru w takiej sytuacji?
6. Komenda \" prawy foka szot luz\" oznacza:
7. Czarterujemy jacht, załoga liczy 5 osób. Na jachcie przekazano nam 4 pasy/kamizelki ratunkowe i jedno kolo ratunkowe. Czy jest to wyposażenie wystarczające?
8. Zamierzamy wyposażyć jacht w nowe cumy. Chcemy aby były nietonące. Jaki rodzaj wybrać?
9. Po uruchomieniu dwusuwowy silnik przyczepny pracuje lecz dość silnie dymi. Co może być przyczyną?
10. Jacht (czerwony) jest zacumowany jak na rysunku. Jak najbezpieczniej powinien odejść od pomostu pod żaglami (wiatr niebieksa strzałka)?